Zákazníka můžete k nákupu přemlouvat jen do určité míry. To, co skutečně ovlivnit můžete, jsou vaše náklady.
Využíváte naplno možnosti řízení nákladů? Víte kde, kdy a hlavně PROČ ten který náklad vzniká?
Který výrobek vyžaduje nejvíce kapacity vašich zdrojů (ať už stroje nebo času konkrétního člověka)?
Řídíte i „neúčetní“ náklady ušlé příležitosti? Jaké jsou vaše náklady financování? Zahálí vám peníze v bance nebo je máte utopené v nedobytných pohledávkách či v zásobách?
K čemu je dobré toto znát? „Náklady přeci vznikat musí. A když je jich mnoho, tak je někde seškrtáme a ušetříme.“
Protože svět se neustále mění a s ním se mění i problémy, které řešíte. To, co jste včera zachránili pomocí snížení spotřeby materiálu, už zítra budete muset řešit třeba změnou sortimentu (k tomu potřebujete vědět, které náklady jsou skutečně variabilní a jak vaše výrobky využívají kapacitu fixních nákladů). A když dáte přednost výrobku, který víc stojí než vydělává, tak bude výsledkem vašeho rozhodnutí ztráta.
Náklady nevědomosti jsou tedy vlastně náklady nesprávného rozhodnutí, a jako takové zahrnují:
- Ztrátu času. Než přijdete na to, že jste rozhodli chybně, tak to chvíli trvá. A o to se prodlužuje doba, po kterou není problém vyřešen.
- Ztrátu finanční. Až do chvíle správného rozhodnutí vám nabíhají náklady (zejména ty alternativní, tj. náklady ušlé příležitosti).
- Ztrátu jistoty. Poučíte se z chyby? Jaké je riziko, že příště opět rozhodnete nesprávně?
Pro rozhodování potřebujete správné informace. A potřebujete je včas. To řeší systematický reporting.
Dále na těchto stránkách:
Externí odkazy:
HTC opět ve ztrátě. Firma omezí výrobu nižších modelů